Про що говорили науковці на міжнародній «авто» конференції у Луцькому НТУ

Про що говорили науковці на міжнародній «авто» конференції у Луцькому НТУ

У Луцькому НТУ успішно стартувала VI міжнародна науково-технічна інтернет-конференція «Науково-прикладні аспекти автомобільної і транспортно-дорожньої галузей». Вона відбулася у дистанційному форматі з використанням платформи Google Meet.

Більше 60 учасників із різних країн та багатьох куточків України згуртувалися в онлайн зустрічі, аби обговорити актуальні проблеми в автомобільній та транспортно-дорожній галузях, продемонструвати власні дослідження і досягнути спільного результату для подальшої успішної його реалізації.

Зокрема, д.т.н., професор Національного транспортного університету Володимир Сахно звернув увагу на тему поліпшення ТЕВ міських автобусів на прикладі Києва. Натомість д.т.н., професор Вінницького національного технічного університету Віктор Біліченко розповів про методи визначення кількості та пасажиромісткості рухомого складу на міських маршрутах пасажирських перевезень.

Д.т.н,, професор із Національного ТУ «Дніпровська політехніка» Ігор Таран продемонстрував дослідження, виконані спільно із колегою Вадимом Литвином. Доповіді стосувалися обґрунтування неефективності влаштування паркування у крайній правій смузі руху, а також аналізу облаштування паркувальних місць у крайній правій смузі на ефективність дорожнього руху.

Не менш цікавою видалася промова д.т.н., професора Житомирської політехніки Олександра Кравченка щодо стохастичної залежності комфорту салону міського автобуса у транспортному процесі.

Виклав основні положення докторської дисертації, яка готується до захисту к.т.н., доцент Вінницького національного технічного університету Андрій Кашканов. Він розповів про застосування методу нормалізованої ентропії в оцінюванні невизначеності результатів автотехнічної експертизи дорожньо-транспортних пригод.

Учасники конференції із-за кордону запропонували у своїх дослідженнях чимало цікавих рішень та охоче поділилися напрацюваннями із українськими науковцями. Зокрема, доктор технічних наук, професор інституту інженерії силових і транспортних машин, університет ім. Вітаутаса Магнуса (Литва) Лабецкас Гвідонас презентував дослідження паливного кисню різного походження, що впливає на процес згоряння в дизельному двигуні з турбонадувом. Його колега д.т.г., професор Славінскас Стасіс розповів про вплив трикомпонентного палива, що складається з продуктивності дизельного двигуна та викидів згоряння.

Цікавим і неабияким актуальним для України дослідженням поділився Микола Бартломійчик. Доктор технічних наук із Гданської Політехніки (Польща) розповів про практичне застосування динамічної зарядки електробусів.

Своєю чергою, к.т.н., професор Брестського державного технічного університету Михайло Нерода представив дослідження механічних і пластичних властивостей сталей 45, 40Х, 18ХГТ після іонно-плазмового азотування.

Науковець із Чехії Петр Старжични поділився напрацюваннями щодо тунелів – випробування пристроїв для забезпечення безпеки.

Варто зазначити, що конференція триває впродовж двох днів. Ініціаторами та організаторами цього наукового заходу є кафедра «Автомобілів і транспортних технологій» машинобудівного факультету Луцького НТУ. Традиційно щороку конференція відбувається на озері Світязь, втім цьогоріч, у зв’язку із загальнодержавним карантином, науковці доєдналися до онлайн формату.

Василь Онищук – кафедра АТТ

Ілона Карпюк, інформаційний відділ Луцького НТУ