У Луцькому НТУ обговорювали транзитний потенціал України з міжнародним експертом

SAM 74535 квітня до Луцького національного технічного університету за запрошеннямдеканату факультету бізнесу завітав представник німецької компанії «Dornier Consulting», провідний експерт міжнародного проекту «ІДЕА ІІ» — «TRACECA II– Contract 2012/308-293», доктор наукза напрямом «Транспортна інженерія» Хамед Ашраф, який прочитав лекцію на тему «Шляхи підвищення ефективності використання транзитного потенціалу України» длястудентів економічних спеціальностей та спеціальностей «Автомобільний транспорт» і «Транспортні технології».

DfkoKnv8cKcКомпанія «Dornier Consulting», яку представляє Хамед Ашраф, тісно співпрацює з такими відомими фірмами, як «Mercedes» та «Airbus», а тепер і з Луцьким НТУ. Експерт подякувавза запрошення декану факультету бізнесу Тарасу Божидарніку та поділився враженнями від Луцька і країни загалом:«Україна стає зараз дуже модною в Європі і викликає ще більший інтерес, – зауважив Ашраф. – Вона входитьдо транспортного коридору між Європою, Кавказом і Центральною Азією, проте протягом останніх років втрачає свій транзитний потенціал. Оскільки Україна є першою країною у цьому коридорі, то її проблема автоматично стає проблемою інших учасників. Моя робота, як експерта міжнародного проекту, полягає у виявленні та вирішенні транзитних проблем».

Експерт наголосив, що проблема передусім пов’язана не з транспортом, а з економікою та менеджментом у транспорті.

M0kp0AJc9Us«Погана новина у тому, щоУкраїна втрачає транзитні вантажопотоки,а хороша – ми створили модель, яка допоможе вжити заходів для покращення ситуації», – розповів Ашраф. Віннавів приклади чотирьох можливихсценаріїв розвитку: перший – не робитинічого, просто спостерігати за ситуацією;другий – покращити законодавство для полегшення процедури перетину кордону; третій – покращити прохідність морських портів; четвертий – покращити інфраструктуру транспорту. «Звичайно, ми не обираємо якийсь один сценарій, а робимо «мікс», – зауважив експерт.

pw 2HyJQCn4Головна проблема, за словамиХамеда Ашрафа, у тому, щов України немає чіткої стратегії вирішення транзитної проблеми. «Потрібно нове митне законодавство та нова система документації, – каже експерт. – Адже світне стоїть на місці, а постійнопокращується».

За словами доцента кафедри економіки та підприємництва Луцького НТУ Юлії Волинчук «лекція буладостатньо пізнавальною щодо транспортної сфери і транзитного потенціалу України, зокрема, в аспекті порівняння бачення європейських науковців та вітчизняних реалій». «З приємністю хотілось би відзначити, що більшістьстудентів розуміли виступ пана Ашрафа англійською мовою і згодом перейшли до англомовної дискусії з ним на зазначену проблематику, – підкреслила вона. – Сподіваюся, що основні рекомендації за результатамипроведених досліджень впроваджуватимуться у практику господарювання і сприятимуть зростанню транзитного потенціалу нашої держави».

WP 20140405_004«Як виявилося, щоб вирішити проблему, потрібно згрупувати сили як технічним, так і економічним спеціалістам, – розповідає студентка машинобудівного факультету Юлія Варченко. – Ми мали можливість поспілкуватися з експертом, розглянути плани розвитку України як держави, через яку будуть пролягати головні транспортні шляхи, отримати статистику розвитку різних видів транспорту в нашій країні. Англійська мова, яка використовувалася під час лекції, не спричинила труднощів дляотримання вичерпних відповідей на проблемні питання».

Тема дійсно викликала жваву дискусію в аудиторії – студенти активно задавали питання, цікавлячись у експерта окремими аспектами проблеми: «Чого Європа очікує від нас, вкладаючи гроші в Україну?», «З якими логістичними компаніями ми зможемо співпрацювати?», «Куди краще вкладати гроші, обираючи між Україною та Росією?» тощо. В кінці присутні «нагородили» гостя бурхливими оплесками за цікаву та конструктивну бесіду.

Тетяна ГАПОНЧУК