У Луцькому НТУ представили освітньо-професійну програму «Міжнародний бізнес»

У Луцькому НТУ представили освітньо-професійну програму «Міжнародний бізнес»

У стінах Луцького національного технічного університету зібралися представники влади, установ та організацій, наукової спільноти та провідних підприємств області, аби спільними зусиллями досягнути результатів у якісній підготовці фахівців сфери міжнародного бізнесу.

Так, з нагоди представлення освітньо-професійної програми «Міжнародний бізнес» у Луцькому НТУ відбувся круглий стіл «Формування лідерів міжнародного бізнесу в контексті очікувань ділового світу», за організації кафедри міжнародних економічних  відносин та факультету бізнесу.

Перш за все, привітав учасників та гостей заходу ректор Луцького НТУ Петро Савчук. Він наголосив, що радий вкотре зустрічати у стінах ЗВО поважних гостей, котрі дають слушні поради та реальні пропозиції щодо підготовки фахівців, затребуваних на ринку праці.

«Мені дуже приємно, що робота в університеті переходить на більш якісні нові щаблі. Сьогодні вкотре бачу у наших стінах серйозних гостей, які обговорюватимуть важливу складову  нашої співпраці – міжнародний бізнес. Ми запросили вас, аби спільними зусиллями можна було налагодити якісний процес підготовки фахівців з тими компетентностями, які стосуються міжнародного бізнесу. Тож сьогодні хочеться почути конкретні аспекти та практичні поради. Дякую за те, що ми маємо змогу плідно поспілкуватися і отримати хороші результати», - підкреслив ректор.

Своєю чергою, проректор із науково-педагогічної роботи Луцького НТУ Сергій Шимчук додав: «Приємно, що тут зібралися практики, які можуть оцінити науковий захід, підказати в якому напрямку варто рухатися і готові його підсилити. Тішить, що дні науки у Луцькому НТУ проходять не тільки в рамках Всеукраїнського фестивалю науки, але й продовжуються досі і є змістовними, актуальними та продуктивними. Будь-який науковий захід – це результат напрацювань, які потрібно підсумувати, обговорити, дати початок новим планам. Тому дякую усім, хто сьогодні долучився до круглого столу і я впевнений, що результат обговорення буде продуктивним».

Декан факультету бізнесу Надія Хвищун відзначила, що цьогоріч на факультеті уже не вперше відбувається зустріч із фахівцями, які мають відношення до економічної освіти і готові докласти власних зусиль задля підготовки ефективних конкурентоспроможних випускників.

«Сьогодні ми говоримо про міжнародний бізнес і всім нам зрозуміло, що саме ці фахівці повинні володіти трохи іншими компетенціями, аніж ті, що закінчують інші економічні спеціальності. Ми розуміємо, що тут повинні бути і міжнародні фінанси, зовнішня економічна діяльність, іноземні мови… Тому приємно, що усі ви знайшли час, аби приділити його нам, ознайомитися із навчальним планом, натомість ми чекаємо від вас реальних пропозицій, що потрібно змінити, які дисципліни варто включити, на що звернути увагу й чого не вистачає нашим випускникам для того, щоб вони сьогодні стали конкурентоспроможними на ринку праці», - наголошує декан.

Надія Хвищун додає, що виклики ділового світу спонукають змінювати підхід до навчального процесу, змушують запроваджувати більше практичних занять, аби студенти могли отримувати новий досвід і працювати на благо держави, зокрема й на міжнародній арені.

Завідувач кафедри міжнародних економічних відносин Луцького НТУ Лариса Савош подякувала учасникам заходу за візит і висловила сподівання на продуктивну дискусію:

«Сердечно дякуємо за візит, за бажання долучитися до дискусії. Ми дуже просимо вас висловити свою думку, якого саме фахівця із міжнародного бізнесу ви хочете бачити у своєму офісі, якими він має володіти компетенціями, до яких викликів він має бути готовим, щоби задовольняти високі вимоги роботодавців. Дякую, що ви приділили час освіті, бо відомо, що освіта – це наше майбутнє».

Про те, якими хочуть бачити роботодавці випускників закладів вищої освіти та потенційних працівників, розповіла HR-директор спільного українсько-польського підприємства у формі ТзОВ «Модерн-Експо» Маріолла Роганова. Вона запропонувала до уваги присутніх презентацію компанії, аби краще дізнатися її концепцію, цілі й бачення, а відтак, зрозуміти, яких працівників, компанія радо запрошує у свої лави.

«Ми - ключовий агент змін в ритейлі і шукаємо саме таких людей, які швидко адаптуються, швидко змінюються, не чекають обідньої перерви, а можуть активно співпрацювати, бачити, що можна ще зробити і змінювати на краще. Наша людина та, яка завжди готова до нових можливостей», - наголошує Роганова.

Вона ж додає, що місія компанії – допомагати ритейлу продавати, а покупцям - купувати. Натомість цінності підприємства: чесність, відповідальність, оптимізм, відкритість, взаємоповага, довіра. Попри те, що зазвичай від працівників вимагають фаховості та професійності, Маріолла Роганова запевняє, що нині чи не основним показником хорошого спеціаліста є його основні людські якості, вміння працювати у команді на спільний результат.

Із таким твердженням погодився Президент Волинської торгово-промислової палати Олександр Смолич, зазначивши, що працедавці нині потребують людей, котрі можуть мислити глобально, бути мобільними та вміти підлаштовуватися під виклики сьогодення.

Про те, що ринок праці нині вкрай потребує робітничих кадрів наголосив директор обласного центру зайнятості Роман Романюк. Втім погодився, що й у робітничих професійних спрямуваннях, працедавці також звертають особливу увагу не лише на знання, а й на загартованість характеру та виховання свого працівника. Разом з тим, очільник центру зайнятості наголошує, що працівники починають повертатися із-за кордону до України із досвідом роботи, ведення бізнесу та, що не менш важливо, досвідом культури, а це – суттєва підтримка економіки нашої держави.

«Ідеальна модель - це збалансованість попиту ринку праці і випускників. Головне те, наскільки робота буде в радість і в задоволення людині, настільки щасливим буде її життя. Ринок сьогодні змінюється щодо образу працівника, якого потребують роботодавці, тож тепер пріоритетним стають не лише знання, а й загартованість характеру, виховання успішного працівника.  Найголовніше - вірити у власні сили. Буде віра – буде хороший результат», - додав Романюк.

Своєю чергою, до обговорення долучився начальник управління інвестицій Департаменту економіки та європейської інтеграції Волинської ОДА Андрій Ткачук. Він зазначив, що тема засідання є дуже важливою, а дискусія направду дала результат і для роботодавців і для науковців. Натомість завдання влади - підсилити вагу бренду «Волинь», щоби привернути увагу більшої кількості інвесторів для створення успішного бізнесу та нових робочих місць. Водночас, спікер закликав роботодавців не нехтувати розміром заробітної платні та доводити її хоча би до рівня сусідньої Польщі, аби підприємницька діяльність дала позитивний результат.

Варто зазначити, що до дискусії долучилося чимало спеціалістів бізнес-сфери, зокрема на заході були присутні: директор ТзОВ «Алфаінтерпласт» Віталій Скопюк, Генеральний директор ТзОВ «Західна цукрова група» Інна Власюк, директор туристичної агенції «Barbados» Ірина Каліс, керівник відділу кадрів ПрАТ «СКФ Україна» Вікторія Шатан, начальник відділу супроводу нових проектів та реклами ДП «Автоскладальний завод №1» АТ «АК «Богдан Моторс» Юлія Демчук, начальник відділу управління персоналом фабрики «Торчин» Світлана Пілюк, головний фахівець з підбору персоналу Волинської філії АТ «Ощадбанк» Людмила Калита, економіст з бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності  підприємства ТзОВ «Луцька картонно-паперова фабрика – Україна» Дмитро Романчук, начальник відділу кадрів ПП «Тигрес» Марія Метельська, проектний менеджер Княгининівської ОТГ Сергій Ужегов, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин та управління проектами СНУ ім..Лесі Українки Андрій Бояр та викладацький склад кафедри міжнародних економічних відносин Луцького НТУ.

Ілона Карпюк, інформаційний відділ Луцького НТУ

Більше фото за посиланням: https://www.facebook.com/pg/LutskNationalTechnicalUniversity/photos/?tab=album&album_id=1246469995507048