«Університети мають віднайти своє місце у глобальному просторі вищої освіти та науки», - Лілія Гриневич

«Університети мають віднайти своє місце у глобальному просторі вищої освіти та науки», - Лілія Гриневич

Міністр освіти Лілія Гриневич наголошує, що в Україні наступив етап переосмислення місії українських університетів у сучасному світі. Про це вона сказала під час виступу на серпневій конференції з питань підготовки до нового навчального року, - зазначають на сайті «Освіта.ua».

За словами міністра, університети мають генерувати нові знання, пропонувати нові сценарії для розвитку суспільства, віднайти своє місце у глобальному просторі вищої освіти та науки.

«Це неможливо без зміни системи фінансування, відповідної мережі, суголосних потребам сучасного ринку праці освітніх програм, розвитку сучасних внутрішніх та зовнішніх систем забезпечення якості, у чому допоможе новостворене Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти», - зазначила Гриневич.

На її думку, для цього має змінитися ідеологія мислення всередині університетів.

«В сучасному світі неможливо зростати самотужки. Виші повинні навчитись працювати у відкритих системах, об’єднуючи навколо спільноту однодумців, а не маринуватися у вузьких межах окремого закладу», - наголосила міністр.

Окремо вона підкреслила важливість розвитку науки в університетах.

«Традиційно недооцінена сфера роботи вишів - розвиток науки. Це при тому, що без неї не буває якісної вищої освіти. Для підтримки науки в університетах за останні три роки ми впровадили базове фінансування наукових досліджень, розвивається мережа центрів колективного користування сучасним науковим обладнанням, розширено грантові програми, усі виші вже мають безкоштовний доступ до наукометричних баз Scopus і Web of Science. І ці можливості треба розвивати», - зазначила міністр.

Також Лілія Гриневич висловила переконання, що Україна має прагнути до того, щоб вся система освіти наскрізно готувала людей до складних викликів майбутнього, які вимагають від нас принципово нових підходів до навчання та розвитку можливостей наших громадян і творення суспільства освіченого загалу.