Викладачі Луцького НТУ на Міжнародному семінарі «Майстерня ґендерних практик у ВНЗ»

Викладачі Луцького НТУ на Міжнародному семінарі «Майстерня ґендерних практик у ВНЗ».

З 25 по 27 вересня 2014 року в Луцьку тривав Міжнародний науково-практичний семінар «Майстерня ґендерних практик у ВНЗ». Викладачі двадцяти вищих навчальних закладів України та Польщі працювали над впровадженням гендерного компоненту у систему вищої освіти. Зустріч організована представництвом Фонду імені Фрідріха Еберта в Україні, Всеукраїнською мережею осередків ґендерної освіти ВНЗ, Центром ґендерної освіти Луцького педагогічного коледжу. Метою заходу було вивчення кращих практик ґендерної освіти в Україні.

У роботі семінару Луцький національний технічний університет представляли завідувач кафедри інженерної педагогіки, психології та українознавства Оксана Миколаївна Жук та доценти кафедри Ірина Вікторівна Сушик, Лілія Миколаївна Потапюк. Саме на базі цієї кафедри у минулому році, в рамках проекту «Рівні можливості для здобуття освіти молодими матерями-студентками у ВНЗ» ініціативи «Університет, дружній до сім’ї», був створений Центр гендерної освіти Луцького НТУ.

Семінар проходив упродовж трьох днів. Першого дня слухачі ознайомилися з кращими практиками та перспективами розвитку гендерної освіти у світлі нового Закону України «Про вищу освіту».

Д-р Ніна Світайло – керівник Координаційного центру гуманітарної політики Сумського державного університету:

«В Україні створена і діє унікальна за своєю діяльністю структура – Всеукраїнська мережа осередків ґендерної освіти ВНЗ. Вона не формалізована настільки, як мережі міністерств, тому це дозволяє напрацьовувати спільні методики та видавати продукт, який потім можна впроваджувати у різних навчальних закладах».

Д-р Оксана Войтюк – викладач Білостьцького університету (Польща):

«Іноземні науковці давно пишуть дисертаційні роботи щодо гендерної проблематики. У Польщі на відділенні післядипломної освіти є гендерні студії. При університетах є багато громадських організацій, які співпрацюють із різними іноземними фондами. Гендерну тематику в університетах запроваджують, якщо є відповідні фахівці. Вони вивчають гендерну ситуацію у Європі та країнах Скандинавії. Навчання на гендерних курсах як підвищення кваліфікації платне, але слухачі готові їх оплачувати, бо це підвищує їх компетентність та конкурентність на ринку праці».

Д-р Оксана Ярош (Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки):

«У СНУ імені Лесі Українки вже викладається п’ять навчальних дисциплін із гендерної тематики. Інші ВНЗ поки такого компоненту не мають, але таку можливість можуть отримати через новий закон «Про вищу освіту», запроваджену інституцію радника з гендерних питань Міністерства освіти та науки України, робочу групу з гендерних питань при МОН та ін.»

 

Діяльність гендерного осередку Луцького НТУ у формуванні гендерно-чутливого середовища у технічному вузі презентувала доцент Ірина Сушик. Вона розповіла про перший рік роботи Центру та напрацювання викладачів та студентів з гендерної проблематики. Зокрема, проведений гендерний аудит студентської та викладацької аудиторії дав можливість створити гендерний портрет Луцького НТУ.

Два наступних дні учасники зустрічі працювали над методикою впровадження гендерної рівності у навчально-виховному процесі за допомогою інтерактивних методів, планували подальшу просвітницьку, комунікаційну та наукову діяльність мережі. Особливо цікавою була робота у групах. Різноманітні тренінги з подальшим захистом і обговоренням об’єднали аудиторію з різних куточків України. Нову форму спілкування запропонували журналісти. Медіа-кав’ярня, як форма роботи осередків гендерної освіти у вищих навчальних закладах, презентована Богданою Стельмах, залучила до розмови цікавих людей з різним життєвими історіями.

Триденний семінар завершився розробкою подальших спільних дій Всеукраїнської мережі осередків гендерної освіти ВНЗ.

 

Ірина Сушик,

доцент кафедри інженерної педагогіки,

психології та українознавства