СтудБЛОГ: лайфхаки як пройти акредитацію

СтудБЛОГ: лайфхаки як пройти акредитацію

16 лютого мені випала можливість поділитись власним досвідом участі в акредитаціях на зустрічі з гарантами мого ЗВО


Що ми обговорили?

Як я готуюсь до акредитації?

1. Хочу запевнитись (НЕ ревізувати, докопуватись, сумніватись), що процеси описані в СО реалізовані на практиці.

2. Досліджую сайт ЗВО. Він за дні підготовок стає як рідний.

3. Вивчаю опитування.

4. Ознайомлююсь з протоколами ВР/засідань кафедри.

5. Досліджую ВНС. Ледь стримуюсь, щоб не пройти якийсь модуль з цікавої дисципліни

6. Складаю питання для усіх фокус-груп по кожному критерію.

Що цікавить на зустрічах?

Розповіла на які аспекти освітнього процесу, що висвітлені у відомостях про самооцінювання за певною ОП звертаю увагу як студент.

Ну і найулюбленіше питання: "Студент списує. Ваші дії?"

Трішки про фейспалми.

Ну, про це можна говорити вічно. Але деякі з них згадувала в дописі: "Мої думки під час акредитації".

Що напишу в звіті?

Про все, що справляє позитивне/негативне враження є причиною рекомендацій і впливає на оцінку.

P.S. Принагідно хочу подякувати відділу акредитації за рецензії і зауваження. Бо коли вже 8 годин поспіль пишеш звіт і втрачаєш відчуття реальності, свіжий погляд на моє "твориво" відкриває очі на можливі неточності.

Хвилина на засіданні Нац. Агенства.

Тут поділилась власними спостереженнями під час перегляду засідань НА.

Виділила деякі, поради (якщо так можна сказати), які можуть бути корисними гарантам мого ЗВО.

1. Не слід витрачати 55 секунд на висловлення подяк ЕГ, ГЕРам, керівництву НА.

2. Те, що на засіданні виступить ректор по суті не впливає на остаточне рішення. Його можуть змінити лаконічно викладені аргументи і факти

3. Якщо немає серйозних зауважень до висновків ЕГ і ГЕР, то виникає питання доцільності виступу.

4. Певним чином виступ гаранта/ректора на засіданні НА, впливає на репутацію ЗВО вцілому.

І найважливіше: Чому варто говорити щиро і відверто?

Готуючись до акредитації та й під час її проведення я налаштована передусім доброзичливо і завжди готова надати рекомендації, допомогти.

Не треба боятись визнати, що на даний момент не все вдається зробити так, як це хотілося б, або як це прописано в критеріях.

Не існує ідеальних ОП. Ми всі живі люди і помиляємось. Значно більше цінується бажання змінюватись, відверта розмова про наболіле.

Мабуть зрозуміло, що буде набагато ліпше якщо я напишу в звіті про те, що гарант, група забезпечення, здобувачі та ін. знають у чому слід покращитись, а з рекомендаціями ЕГ ще й знають як це зробити, ніж про те, як намагаються ввести в оману, приховати недопрацювання "дрисеруючи" студентів до зустрічей, або видати бажане за дійсне.

Адже коли виявляю таку поведінку і висвітлюю це у звіті, я не ревізор. Я просто вчусь виконувати свою роботу якісно. Закриваючи очі на такі прояви "винахідливості" я ставлю під сумнів доцільність процесу акредитації вцілому.

Отже, будьте партнерами з експертними групами, а не опонентами! Не ускладнюйте собі життя, а експертам процес написання звіту!

 

Олена Масовець, студентка Луцького НТУ